GuildWars: Duchové Ascalonu

20. srpna 2015 v 15:31 | Veronica |  Knižní recenze

Recenze knihy Guildwars- Duchové Ascalonu

Kdysi dávno, čelilo město Ascalon útokům agresivní a bestiální rasy- charrů. Král Adelberen v zoufalé snaze ochránit svůj lid zažehl kouzlo dnes už nazýváno jako Ničivý oheň- magie však sežehla jak charry, tak lidi. Ascaloňané zůstali jako duchové uvězněni ve svém království, pověřeni jeho ochranou...navždy. Z kdysi mocného království zůstal jen strašidelný odkaz jeho původní slávy. Charrové však při bitvě něco ztratili- Khan-urův spár, který má pro jejich rasu nevyčíslitelnou hodnotu.
I o několik staletí později je nevraživost mezi lidmi a charry stále horší a horší. Lidské město Ebenové hnízdo čelí ze všech stran obležení. Situace je napjatá a královna Jennah hodlá uzavřít s charry mít, ti však nepodepíší smlouvu o příměří, dokud se jim z padlého Ascalou nevrátí onen spár.
A proto je tu Dougal Keane- známý jako jediný, který se vydal do Ascalony a vrátil se. Nejvýše postavená strážkyně Vigilu ho úkolem pověří jménem královny- načež se k Dougalovi přidává jeho dřívější přítelkyně Riona, sylvari Kennen, norn Gullik a dokonce i charra Zhoubná výhěn z Popelové legie. Na cestě do Ascalony však musí projít Ebenovým hnízdem, kolem charrských táborů a na každém rohu je může přepadnout hlídka- ať už lidská nebo v horším případě charrská. Podaří se jim získat mocný artefakt a uzavřít tak mezi rasami mír?

Abych předešla případným dotazům, ano, tenhle díl je podle MMORPG hry GuildWars 2, není však nutnost znalosti této hry. Možná v některých momentech, ale k tomu se dostanu.
Ze začátku jsem se s knížkou musela trochu poprat, jelikož mi dělalo menší problém zapamatovat si charakteristiku jednotlivých ras a všechny události v historii ( které se tam vlastně neustále popisují a k tomu je užitečná časová osa, která je na začátku knihy). K tomu je právě dobré znát hru, ale zhruba po třiceti stránkách už se zorientujete. Já osobně jsem se už u šedesáté stránky nemohla od knížky odtrhnout. :D
Co musím knížce určitě dát jako velké plus, je příběh- protože ten je opravdu skvělý. Bohužel se však rozbíhá velmi pomalu- cíl děje je dostat se do Ascalonu, kam se však družina dostane až na posledních padesáti stránkách. Kniha by mohla být klidně o sto stránek delší, konec by poté nemusel být tak uspěchaný. Mohla bych také vytknout často až předvídatelné dějové zvraty, ale ty jsou však pro Guild Wars charakteristické.
Často postavy popisují události z minulosti, lidé a charrové mají však na údalosti jiný pohled a to je velmi zajímavé. Primárně se jedná spíše o interakci mezi postavami a jejich vývoj, hlavní děj slouží spíše jako kulisa.

Shrnutí:

+zajímavý námět
+detailně popsaná charakteristika postav